piątek, 12 kwietnia 2013

Sałatka z tuńczyka na wiele okazji.

Ta sałatka to żadne odkrycie kulinarne. Jestem pewna, że wiele z Was już od lat robi taką lub podobną w swojej kuchni. Wiem jednak, że wiele czytelników mojego bloga to młode osoby, dopiero stawiające pierwsze kroki w kulinarnym świecie:) Może właśnie do nich szczególnie trafi ten przepis?


Prosta, smaczna, szybka i dobra na wiele okazji. Znakomita na śniadanie i kolacje. Sprawdza się wybornie na piknikach, różnych imprezach domowych czy do zabrania jako lunch w pracy.

Składniki:
- 2 puszki tuńczyka w sosie własnym
- puszka kukurydzy konserwowej
- 3 jajka ugotowane na twardo
- 1 starta surowa marchewka
- sok z cytryny
- sól, pieprz
- majonez - 1 łyżka
- 1/3 łyżeczki startego chrzanu - opcjonalnie
- 1-1,5 łyżki kaparów - opcjonalnie


Przygotowanie:
1. Odcedzam tuńczyka i wrzucam do miski. Zwykle 1-2 łyżek zalewy zostawiam i także dodaje do sałatki, jest wtedy bardziej "soczysta".
2. Dodaje odcedzoną kukurydzę, startą marchewkę i pokrojone w drobną kostkę jajka.
3. Następnie skrapiam sokiem z cytryny. Ja lubię go dość sporo, gdyż kocham połączenie smaku ryby z cytryną.
4. Uwielbiam w tej sałatce odrobinę chrzanu. Świetnie podbija smak tuńczyka i marchewki. Koniecznie sprawdźcie z tym dodatkiem.
5. Wrzucam kapary. Super pasują z rybą. Wystarczy odrobina, ma to być tylko mały dodatek. Jeśli ich nie macie, oczywiście nie jest to składnik konieczny. 
6. Na koniec dodaje majonez. Wystarczy naprawdę minimalna ilość. Mieszam. Sprawdzam smak i przyprawiam solą i pieprzem już na samym końcu. Zdarza się, że sałatka już w ogóle nie wymaga dodatkowych przypraw. Dlatego warto z nimi zaczekać po dodaniu wszystkich elementów.


Banalne prawda? Uda się każdemu.
  

Świetna na drugie śniadanie albo do zabrania w podróż.


Smacznego!
Magda

33 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się misa i kubek, gdzie dorwałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duka. Na wyprzedaży. Mam jeszcze z tej serii talerze.

      Usuń
    2. Świetny wybór :) No patrz w zeszłym tygodniu miałam nawet kupon zniżkowy do Duki, przechodziłam i nie weszłam ;] Mój błąd, ale teraz wiem że warto tam zajrzeć :)

      Usuń
  2. Uwielbiam sałatkę z tuńczyka, w ogóle jestem fanką ryb;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przygotowuję ją w troszkę innej wersji :)
    I potrafię się nią bardzo zajadać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja czasem także robię z ryżem. W ogóle wersji sałatki z tuńczykiem jest cała masa:)

      Usuń
  4. mniam,chyba pobiegnę do sklepu po tuńczyka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tuńczyka w sosie własnym z Biedronki. Znakomity jest.

      Usuń
    2. zrobiłam,ale bez kaparów bo nie mieli w sklepie:) pyszna,mąż się zajada właśnie. Cytryna i chrzan dodawają bardzo fajnego smaku:)

      Usuń
    3. Iwono super! Takie komentarze zawsze cieszą mnie najbardziej. Jeśli Twojemu mężowi smakowało to jest to dla mnie podwójna radość. Dzięki bardzo.

      Usuń
  5. Mniam mniam mniam zrobie sobie xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Najczęściej z tuńczykiem robię najszybszą sałatkę jaką znam, czyli tuńczyk, czerwona fasola, pomidor, cebula/szczypiorek, sól, pieprz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi fajnie, choć ja fasoli nie trawę i nie bardzo lubię też połączenie tuńczyka i pomidora. Osobno za to tak:)

      Usuń
  7. Spróbuję tego przepisu bo jestem fanką tuńczyka, tylko bez kukurydzy bo jej nie lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robie podobną tylko więcej warzyw i uwielbiam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jak zawsze narobiłaś mi smaka! :P

    OdpowiedzUsuń
  10. ja uwielbiam salatki z tunczykiem;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam ochotę na tuńczyka, więc pewnie dzisiaj lub jutro ją zrobię! Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam wygląda pysznie :) Stopień trudności też nie jest wysoki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne są te miseczki z Duki!

    Sałatkę robię w nieco innej wersji, ale podobną. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też często tą sałatkę odmieniam innymi dodatkami.

      Usuń
  14. Robię wersję bez jajka za to z żółtym ryżem i czymś z octu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O taką odmianę także często robię. Lubię z dodatkiem ogórka z octu:)

      Usuń
  15. ta salaterka jest przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię ją bardzo. Podobnie jak kubki z tej serii i talerzyki także.

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Proszę o nie reklamowanie w komentarzach swoich stron, blogów, sklepów itp. Będę wdzięczna za nie linkowanie i uszanowanie tego. W innym przypadku będę je natychmiast kasować.
Magdalena